تام ویلساک وزیر کشاورزی آمریکا هشدار داد که تعطیلی دولت کمک‌های غذایی به حدود هفت میلیون کودک و زن کم‌درآمد را تهدید خواهد کرد.

وزیر کشاورزی آمریکا: تعطیلی دولت کمک‌های غذایی به هفت میلیون نفر را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ویلساک دوشنبه گفت که اگر کنگره نتواند بودجه دولت برای سال مالی آتی را تامین کند برخی کمک‌های غذایی در روزها یا هفته‌های آینده تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

وی گفت: اگر دولت تعطیل شود «برنامه ویژه مکمل تغذیه برای زنان، نوزادان و کودکان» تعطیل خواهد شد. هیچ توجیهی برای این تعطیلی وجود ندارد.

بالا رفتن تورم فشار زیادی بر خانوارهای آمریکایی ایجاد کرده و قیمت مواد غذایی از جمله نان و سبزیجات تازه افزایش یافته است. در چنین شرایطی، میلیون‌ها آمریکایی به کمک‌های غذایی دولت وابسته هستند.

دولت آمریکا اعلام کرده است که حدود نیمی از نوزادان این کشور به کمک‌های برنامه ویژه مکمل تغذیه برای زنان، نوزادان و کودکان وابسته هستند.

ویلساک هشدار داد که با تعطیل شدن دولت، اعطای وام‌های نهادهای کشاورزی به کشاورزان قطع شده و خریداران مسکن در مناطق روستایی قادر به دریافت وام نخواهند بود. همچنین بیش از ۵۰ هزار کارمند وزارت کشاورزی به مرخصی بدون حقوق فرستاده خواهند شد.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، قصد دارد بودجه درخواستی دولت بایدن را کاهش دهد اما به نظر نمی‌رسد که خواسته‌های آنها به قانون تبدیل شود و صرفا موجب خواهد شد که از روز یکشنبه آینده بخشی از دولت آمریکا تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.